על בית הספר

מתעניינים בבית הספר?
רוצים להכיר את הצוות?
כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש שאלות נוספות, אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.

בברכת שנת לימודים רגוע, שקטה, מוצלחת , מהנה ובטוחה לכל עם ישראל – שנת שלום ושלווה.

דקל ערוסי – מנהל ביה"ס השש שנתי עמל "נופרים בגליל"

החזון הבית ספרי

בית הספר הרב תחומי נופרים בגליל, שואף להוציא בוגר אוטונומי, בעל השקפת עולם ערכית וביקורתית, מעורב חברתית, אזרח פעיל, שומר חוק ונאמן לעקרונות הדמוקרטיה. בוגר הממצא את כישוריו ויכולותיו תוך חתירה למצוינות. בוגר בית הספר יהיה בעל מיומנויות הנדרשות במאה העשרים ואחת להשתלבות אופטימלית בשוק העבודה ובחברה. 

בית הספר פועל על פי עקרונות היסוד הבאים :

א. טיפוח ערכי מנהיגות : קבלת החלטות וישומן, מוביליות ואחריות חברתית ודוגמא אישית.

ב. טיפוח כישורים אקדמיים: חשיבה ביקורתית, מיומנות כתיבה אקדמית, חשיפת תלמידים ללימודים אקדמאיים באמצעות מגוון פרויקטי גמר.

ג. חיזוק הזהות היהודית-ישראלית: טיפוח בוגר בעל זהות ישראלית יהודית המכיר ומכבד את יסודותיה של המדינה היהודית הדמוקרטית.

ד. אחריות חברתית: טיפוח בוגר מעורב ותורם בקהילה, בצבא ובמדינה.

ה. אחריות לימודית: לימוד דרך התנסות, מחקר, מעורבות ועבודה מעשית.

מטרות:

  1. מתן הזדמנות ברת השגה לכל תלמיד למימוש הפוטנציאל הטמון בו והכרת החוזקות שלו.
  2. להוות מסגרת יוקרתית ומותאמת המטפחת בתלמידים מוטיבציה ומצוינות בדרך לתעודת בגרות איכותית.
  3. הקניית ידע וכלים להתמודדות עם המציאות בעולם משתנה וגלובלי, התאמה לשוק העבודה.
  4. הסמכת מנהיגות עתידית בתחומי האקדמיה, החברה והכלכלה, ברמה האזורית והארצית.

"דרך ארץ קדמה לתורה"

משמעת ואחריות אישית הם תנאים הכרחיים ללמידה 

זכותו של כל תלמיד ללמוד באווירה נעימה ותומכת  

נוהלי התנהגות ומשמעת

התנהגות בזמן השיעור

  1. המורה הוא הסמכות הבלעדית בכתה ויש להישמע להוראותיו.
  2. יש להמתין למורה בכיתה, עם הציוד הלימודי הרלוונטי.
  3. יש לנהוג בכבוד במורה המלמד ובכל חברי הכיתה. תלמיד שיפר כללים אלה ייענש בחומרה.
  4. חל איסור מוחלט להסתובב במסדרונות ביה"ס בעת השיעורים.
  5. במהלך השיעור מותר לשתות מים בלבד (חל איסור מוחלט להכנסת מזון ושתייה למעבדות).
  6. בין שיעורים צמודים אין הפסקה לכן אין לצאת מהכיתה גם אם המורה מתחלף. התלמיד יחכה בכתה בסבלנות (פרט למעברי כיתות של תלמידים לפי מערכת).
  7. במהלך השיעורים/פעילות חברתית, הטלפונים הניידים יהיו כבויים, וייש לאחסן אותם בארון המיועד לכך בכיתה. ביה"ס אינו אחראי לטלפונים ניידים של התלמידים
  8. בתום השיעור האחרון על כל תלמיד להרים את כסאו וסדר את סביבתו.

התנהלות מחוץ למסגרת השיעור

  1. אלימות פיזית או מילולית, מעורבות בקטטה, גניבה, גרימת נזק לרכוש, הסגת גבול, יציאה מכותלי ביה"ס ונשיאת מכשירים מסוכנים, יטופלו ע"י הצוות החינוכי ובמקרה הצורך ע"י גורמים נוספים. במקרה של  השחתת רכוש יישא התלמיד במלוא עלות הנזק. בנוסף, במקרה של הפרת משמעת חמורה תמנע מהתלמיד השתתפות בפעילויות כיתתיות עד כדי הרחקה מביה"ס.
  2. חל איסור מוחלט על עישון ושתית אלכוהול בשטח ביה"ס ובכל הפעילויות החברתיות המתקיימות בביה"ס ומחוצה לו. תלמיד שייתפס מעשן /שותה אלכוהול בשטח ביה"ס ו/או בפעילות חוץ בית ספרית ,יושעה מהלימודים לשלושה ימים ויחזור ללימודים סדירים לאחר שיחה של מחנך הכיתה, התלמיד והוריו.
  3. לפני יציאה למסע יוחתמו התלמיד והוריו (בנוסף לאישורים הנדרשים) על התחייבות להתנהגות נאותה.

היעדרות

נוכחות סדירה בבית הספר ובכיתה הינה חובה ולא זכות !

ההקפדה על ביקור סדיר בביה"ס והגעה בזמן לשיעורים , הכרחיים להצלחת התלמיד בתהליך הלימודי והחינוכי.

ביה"ס מצפה כי התלמיד והוריו ייקחו אחריות אישית על הנוכחות הסדירה של התלמיד בביה"ס.

  1. למידה רציפה וסדירה, תסייע לתלמיד בקידום הישגיו. לפיכך, עליו להיות נוכח בכל השיעורים. תלמיד הנעדר מלימודים מסיבה כלשהי רופאית/אישית יעדכן את מחנך הכיתה וידאג לאישור בכתב אותו יציג בפני המורים המלמדים ולאחר מכן ימסור אותו למחנך.
  2. על כל היעדרות ידועה מראש יש להודיע למחנך הכיתה.
  3. באחריות התלמיד להשלים את החומר הנלמד בכל אחד מהשיעורים מהם נעדר.
  4. נוכחות סדירה הינה חלק משכלול הציון של התלמיד במקצועות הלימוד השונים. היעדרות מרובה עלולה לפגוע בציון. כמו כן, תלמיד שיצבור 20% היעדרות יקבל ציון שלילי. 

4.1. היעדרויות המוכרות כמוצדקות :

  • היעדרות מעל ארבעה ימי מחלה (בתנאי שיוצג אישור רופא).
  • היעדרות בשל אשפוז/בדיקה בבית חולים (בתנאי שיוצגו האישורים המתאימים).
  • היעדרות בשל זימון ללשכת גיוס או למבדקים לצבא (בתנאי שהוצג אישור התייצבות בפועל ולא מכתב הזימון).
  • היעדרות בשל פעילות חברתית/פעילות משצ"ים מתאם בבית הספר.
  • היעדרות בשל אבל על קרוב מדרגה ראשונה – שבוע ימים (היעדרות בשל אבל על קרוב משפחה שאינו מדרגה ראשונה תידון בוועדה הבית ספרית; ראה הסבר בהמשך).
  • היעדרות בשל שמחה של קרוב מדרגה ראשונה – יום אחד.
  • היעדרות בשל קיומה של בעיה רפואית כרונית/חוזרת (עם הצגת אישור רפואי חד-פעמי המעיד על היות המחלה כרונית).

5. היעדרות משיעורי חנ"ג וימי שדה: תלמיד שאינו משתתף באופן סדיר בשיעורי חנ"ג ובימי שדה וציונו שלילי, לא יורשה להשתתף במסע או בכל פעילות הדורשת מאמץ פיזי. 

6. היעדרות מפעילות חברתית – בית הספר רואה בפעילויות החברתיות חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים הבית ספרית ומחייב  את כל תלמידיו להשתתף בפעילויות אלו.

תלמיד שייעדר מפעילות יידרש להגיש למחנך הכיתה עבודה בנושא הפעילות!

 

איחורים

כניסתם של תלמידים מאחרים לכתה קוטעת את מהלך השיעור ומפריעה ללמידה סדירה.

  1. מאחר ייחשב כל תלמיד הנכנס לכתה לאחר המורה.
  2. תלמיד רשאי לאחר פעמיים בסמסטר בכל מקצוע מסיבה מוצדקת, האיחור לא יעלה על 5 דק'.
  3. תלמיד מאחר (מעל 5 דק') לא יורשה להיכנס לכיתה, והדבר ייחשב כהיעדרות משיעור. התלמיד יגיע ביום שלמחרת לביה"ס בשעה 7:30 וירשם במזכירות בית הספר, או לחילופין יישאר בבית הספר שעה בתום יום הלימודים.
  4. 3 איחורים ומעלה במקצוע הלימוד – המורה המקצועי ידווח  להורי התלמיד.

נוהל שחרור מלימודים

ביה"ס אחראי לביטחונם ולבטיחותם של התלמידים לפיכך: 

  • היציאה משטח ביה"ס אסורה במהלך כל יום הלימודים.
  • מחנך הכיתה רשאי לשחרר תלמיד מיום לימודים באישור הורי התלמיד ולאחר שגיבו זאת בכתב.

שחרור מטעמי בריאות – תלמיד החש ברע יפנה למחנך הכתה/רכזת שכבה/מזכירות. מזכירת ביה"ס  תיצור קשר עם הוריו לקבלת אישור לשחררו.

תלבושת בית-הספר

כבוד האדם ניכר בלבושו אי לכך יש להגיע לביה"ס בלבוש הולם

תלבושת אחידה יוצרת אחידות, שוויון ושייכות.

על התלמיד ללבוש את תלבושת ביה"ס בעת שהותו בין כתלי ביה"ס (כולל בהפסקות).

  •  תלבושת קיץ בנים ובנות : חולצה עם סמל ביה"ס בכל הצבעים, מכנסיים ארוכים או עד הברך.
  • תלבושת חורף בנים ובנות : סווצ'ר חורפי עם סמל ביה"ס (פתוח או סגור). חולצת ביה"ס תמיד תהיה החולצה החיצונית והנראית לעין.

נעלי עקב, קבקבים, נעלי בית ונעלי אצבע אינם נוחים ומסוכנים.   

  • תלבושת חינוך גופני: ע"פ הנחיות המורים לחינוך גופני.

מבנה ארגוני

הנהלה

  • דקל ערוסי

    מנהל הרב תחומי עמל נופרים בגליל טבריה
  • דוד נחום

    סגן מנהל, רכז מערכת
  • מירב שטרית

    רכזת פדגוגית
  • אושרה כהן

    צוות פדגוגיה
  • אלי אשר

    מנהלן
  • אורטל סיידא

    רכזת חברתית
  • ענבל רוזן

    רכזת שכבת י'
  • שני ליאני

    רכזת שכבת יא'
  • אורית מסרטי

    רכזת שכבת יב'
  • קרני סמאג'ה

    יועצת חינוכית

מזכירות

  • מיטל כהן

    מזכירת בית הספר ואחראית בחינות בגרות
  • אילנה כץ

    מזכירת מנב"ס וכ"א
  • אלונה בן שלום

    מזכירה
  • מאירה לוי

    קניינית

רכזות שכבה

  • ענבל רוזן

    רכזת שכבת י'
  • שני ליאני

    רכזת שכבת יא'
  • אורית מסרטי

    רכזת שכבת יב'

רכזי מקצוע

  • נועם ששון

    רכזת היסטוריה ואזרחות
  • יעל שמש

    רכזת תנ"ך
  • תמי בנימין

    רכזת מגמת אלקטרוניקה
  • בני יהודאי

    רכז מגמת פיזיקה
  • רחלי קרוקר

    רכזת צוות מדעים כימיה, פיזיקה וביולוגיה
  • יעקב מאיר

    רכז מגמת עיתונאות ופרסום בדיגיטל רדיו ופודקאסטים
  • דימונה קובי

    רכזת מגמת תקשורת וחברה
  • איריס שחר רוזנברג

    רכזת אנגלית
  • אלדד עטון

    רכז מתמטיקה ועתידים
  • אושרה כהן

    רכזת לשון
  • מירב שטרית

    רכזת מגמת מדעי החברה ודטא-אנליסט
  • אורטל כהן

    רכזת מגמת תקשוב
  • ענבל רוזן

    רכזת ספרות
  • דבי סיבוני

    רכזת מגמת גרפיקה ועיצוב
  • חיים קרסנו

    רכז טיולים ושל"ח
  • ג'ויס מקלד

    רכזת טכ"מ

המגמות שלנו

בית הספר הרב תחומי "נופרים בגליל" משלב מסלולי לימוד טכנולוגיים לצד מקצועות מדעיים ועיוניים

רוצים ללמוד על כל המגמות שלנו? מוזמנים לקרוא ב- דף המגמות.